2 ноября 2015 г.

Загальні висновки щодо результатів виконання завдань сертифікаційної роботи

           Аналіз результатів тестування показав, що значний відсоток учасників
зовнішнього незалежного оцінювання з історії України володіють лише фрагментарними знаннями історичних дат, процесів, учасників подій та мають нерозвинені історичні вміння.
У більшості абітурієнтів не сформовані базові уміння встановлювати причино-наслідкові зв’язки, працювати з джерелами історичної інформації різного змісту, а саме:

-         установлювати відповідність між змістом фрагмента документа та певною епохою,
-         аналізувати зміст фрагмента історичного документа та пояснювати основні ідеї, які він висвітлює,
-         характеризувати діяльність видатних історичних постатей.
Значна кількість абітурієнтів продемонструвала недостатній рівень сформованості картографічних умінь: 45,1% (завдання № 3), 20,2% (завдання № 37) та 45,4% (завдання № 53) учасників змогли правильно локалізувати історико-географічні об’єкти та історичні факти (події, явища, процеси) на карті.
Варто підкреслити, що значні труднощі в переважної більшості учасників
викликали завдання на розпізнавання пам’яток архітектури та образотворчого мистецтва, перелік яких чітко визначено Програмою ЗНО з історії України. У цілому лише кожен третій учасник зміг правильно виконати такі завдання. Цей факт свідчить, що абітурієнти під час підготовки до зовнішнього оцінювання не в повній мірі опрацьовують програму та відповідний додаток до неї.
Традиційно складними для учасників виявилися завдання, які перевіряли вміння встановлювати послідовність подій у часі. Лише 11,3% (завдання № 49), 5,3% (завдання № 50), 29,7% (завдання № 51) та 19,6% (завдання № 52) абітурієнтів змогли встановити послідовності усіх зазначених у завданнях подій, спираючись на знання відповідних історичних епох. Переважна ж більшість учасників правильно визначила лише одну (або першу, або останню) подію: 41,7% – завдання № 49; 25,6% – завдання № 50; 35,6% – завдання № 51; 36,5% – завдання № 52. Це свідчить про низький рівень засвоєння загальної картини історичного розвитку та формування хронологічної компетентності.

Комментариев нет:

Отправить комментарий