Аналіз результатів тестування показав, що значний
відсоток учасників
зовнішнього незалежного оцінювання з історії України володіють лише фрагментарними
знаннями історичних дат, процесів, учасників подій та мають нерозвинені
історичні вміння.
У більшості абітурієнтів не сформовані базові
уміння встановлювати причино-наслідкові зв’язки, працювати з джерелами
історичної інформації різного змісту, а саме:
-
установлювати
відповідність між змістом фрагмента документа та певною епохою,
-
аналізувати
зміст фрагмента історичного документа та пояснювати основні ідеї, які він
висвітлює,
-
характеризувати
діяльність видатних історичних постатей.
Значна кількість абітурієнтів продемонструвала
недостатній рівень сформованості картографічних умінь: 45,1% (завдання № 3),
20,2% (завдання № 37) та 45,4% (завдання № 53) учасників змогли правильно
локалізувати історико-географічні об’єкти та історичні факти (події, явища,
процеси) на карті.
Варто підкреслити, що значні труднощі в переважної
більшості учасників
викликали завдання на розпізнавання пам’яток архітектури та образотворчого
мистецтва, перелік яких чітко визначено Програмою ЗНО з історії України. У
цілому лише кожен третій учасник зміг правильно виконати такі завдання. Цей
факт свідчить, що абітурієнти під час підготовки до зовнішнього оцінювання не в
повній мірі опрацьовують програму та відповідний додаток до неї.
Традиційно складними для учасників виявилися
завдання, які перевіряли вміння встановлювати послідовність подій у часі. Лише
11,3% (завдання № 49), 5,3% (завдання № 50), 29,7% (завдання № 51) та 19,6%
(завдання № 52) абітурієнтів змогли встановити послідовності усіх зазначених у
завданнях подій, спираючись на знання відповідних історичних епох. Переважна ж
більшість учасників правильно визначила лише одну (або першу, або останню)
подію: 41,7% – завдання № 49; 25,6% – завдання № 50; 35,6% – завдання № 51;
36,5% – завдання № 52. Це свідчить про низький рівень засвоєння загальної
картини історичного розвитку та формування хронологічної компетентності.
Комментариев нет:
Отправить комментарий